כמה כסף צריך לפרישה?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

זו שאלה מצויינת, שעל מנת לתת עליה מענה יש לבדוק מתי אתם מתכוונים לפרוש ומה הצרכים שיהיו לכם בפרישה.

מאמר זה בא בהמשך למאמר "איך חוסכים לפרישה מעבודה" ואם לא קראתם אותו כדאי שתקראו אותו תחילה.

פרישה מחיי עבודה מתרחשת על פי רוב בגיל המקובל של 67 לגברים וגיל 62-64 לנשים ויש דיבורים על כך שגיל הפרישה לנשים יעלה לגיל 67 כמו הגברים.

עם תוחלת חיים של 20-25 שנים לאחר הפרישה, כלומר חיים עד גיל 87-92 רצוי להיות מוכנים בצורה טובה מבחינה כלכלית על מנת שלא תצטרכו לחזור לעבודה בגיל 80 לאחר שתכלו את כל חסכונותיכם.

אם אתם רוצים לפרוש קודם, כדאי להיות מוכנים טוב יותר ולהבין את ההשלכות הכלכליות שהדבר גורר.

כפי שאתם יודעים המכשירים השונים לחיסכון לפנסיה הם בעצם תוכנית החיסכון הגדולה ביותר שתהיה לכם אי פעם (כמובן אם על הדרך לא משכתם משם כספים לרכישת מכונית או כל פעולה אחרת) ומטרתם להכין אתכם לפרישה נוחה וקבלת קצבה חודשית מאותו חיסכון שתיצרו לעצמכם עד הפרישה.

השאלה כמה כסף צריך לפרישה תלויה כמובן בגיל הפרישה ובסכום שאתם צריכים על מנת לשמור על רמת ואיכות החיים שלכם.

מקובל לחשוב שעם הפרישה ההוצאות יורדות, אך לא פעם הדבר איננו כך. אנשים שהיה להם רכב צמוד מהעבודה, לפתע צריכים להחזיק את הרכב בעצמם. לעיתים אנו רוצים לצאת ולעשות את כל מה שחלמנו עליו שנים רבות כמו טיולים בחו"ל וכד' או שעם הזמן הוצאות על בריאות הולכות ותופחות או שתרצו לעבור ולגור בבית מוגן.

אם ההוצאות החודשיות שלכם עומדות על 10,000 ₪ בחודש, תצטרכו לראות שאכן המכשיר הפנסיוני שאיתו בחרתם לחסוך יכול לתת לכם את הסכום שאתם צריכים, על מנת שלא תצטרכו לעבוד להשלמת הכנסה. במידה שתצטרכו 15,000 ₪ והקצבה מהפנסיה היא 10,000 ₪ יהיה צורך להשלים זאת ממקור אחר כמו שכר דירה, או חיסכון אחר שצברתם למטרה זו ושאפשר בעזרתו לרכוש קצבה נוספת או לנהל את הכסף ולמשוך ממנו מנות קצובות.

אם כן חשוב להבין מה משמעות הפרישה עבורכם ולשם כך כדאי להקדים ולעשות תוכנית שבה תתכננו את יציאתכם לחיים ללא עבודה.

אנו מבצעים בדיוק בשל כך תכנון פרישה שיעזור לכם לפרוש בלי הפתעות לא נעימות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

צור קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן